شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

گروه ورزشی: دستیار آلمانی علی دایی که قرار بود در مرحله مقدماتی رقابت‌های جام‌جهانی تیم‌ملی ایران را همراهی کند با پیشنهاد سپاهان راهی اصفهان شد.

ارتباط نزدیک دایی و فیرات موجب انتشار شایعات و تحلیل‌های متفاوتی شده است. اینکه رابطه مربیان تیم‌ملی موجب افزایش تعداد نمایندگان سپاهان در تیم‌ملی و لغو بازی‌های این تیم شده است.

انگین فیرات اما در گفت‌و‌گو با همشهری این شایعات را تکذیب کرد و گفت:‌ «دایی کاملا حرفه‌ای است. این روابط هیچ تاثیری در کار او ندارد.»

  • شرایط سپاهان را در لیگ چطور می‌بینید؟

چیزی از آغاز مسابقات نگذشته و ما فقط 3 بازی را سپری کرده‌ایم. دو تساوی در تهران و  همدان داشتیم، البته من فکر می‌کنم اگر کمی‌خوش‌شانس بودیم در همان دو بازی هم می‌توانستیم پیروز شویم. با گذشت چند هفته وضعیت بهتر می‌شود. البته مشکلاتی هم وجود دارد که کار ما را خیلی سخت کرده است.

  • چه مشکلاتی ؟

ما از ابتدای فصل بسیاری از بازیکنان‌مان را در اختیار نداشتیم و این مشکل همچنان ادامه دارد. 4، 5 بازیکن در اردوی تیم ملی، چند بازیکن در تیم‌ملی جوانان، چند بازیکن مصدوم. واقعا با این شرایط مشکلات زیادی داریم.

  • سپاهان به جذب بازیکنان جدید نیاز دارد؟

مربی اگر توانایی داشته باشد، مشکل تیم را حل می‌کند. ما در بازی با استقلال از تعدادی بازیکن جوان و کم‌تجربه استفاده کردیم که نمایش خوبی داشتند. من
به این مسائل توجه نمی‌کنم. می‌توانیم با بازیکنان جوان‌تر هم نتیجه بگیریم.

  • در این فصل رقابت قهرمانی را بین کدام تیم‌ها می‌بینید؟

تیم ما توان زیادی دارد و طبیعتا برای قهرمانی تلاش می‌کند. غیر از سپاهان از نظر شخصیت تیم و بازیکن فکر می‌کنم پرسپولیس، ‌استقلال و سایپا مدعیان جدی خواهند بود. بعد از این تیم‌ها هم ذوب‌آهن شرایط خوبی دارد. در نهایت بهترین تیم قهرمان خواهد شد.

  • چرا فیرات از تیم ملی جدا شد؟

من به همکاری با دایی علاقه داشتم اما زمانی که پیشنهاد سپاهان رسید، احساس کردم می‌توانیم در اصفهان کار بزرگی انجام بدهیم. من مایل بودم همزمان در تیم‌ملی کار کنم و سرمربی سپاهان هم باشم اما فدراسیون قبول نکرد. حضور در کادر فنی تیم ملی ایران برای من افتخار بزرگی بود. البته یک روز باز هم به تیم ملی برمی‌گردم. امیدوارم چنین فرصتی برایم به وجود بیاید.

  • تعطیلی رقابت‌های لیگ را چطور می‌بینید؟

مهمترین تیم هر کشور، تیم‌ملی است که باید در اولویت قرار داشته باشد. طبیعتاً شرایط و نتایج این تیم برای همه مهم است. باشگاه‌ها هم نمی‌توانند در غیاب بازیکنان‌شان بازی کنند. من چند بازیکن تاثیر‌گذارم  را در اختیار ندارم. طبیعتاً نمی‌توانم در این شرایط برای حضور در مسابقات لیگ آماده شوم. تعطیلی رقابت‌های لیگ در چنین شرایطی لازم بود.
اما به جز سپاهان و سایپا سایر تیم‌ها کمتر از 3 بازیکن در تیم‌ملی داشتند.

من به قوانین اینجا زیاد آشنا نیستم. گفته می‌شد اگر 3 بازیکن یک تیم در اردوی تیم‌ملی باشند بازی‌های لیگ لغو می‌شود اما حالا همه بازی‌ها لغو شده، نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاده، در این خصوص اطلاعات کافی ندارم.

  • در مورد رابطه شما و دایی مسائل زیادی مطرح می‌شود. این رابطه در تعداد ملی‌پوشان سپاهان تاثیر دارد؟

دایی  یک شخصیت کاملا حرفه‌ای دارد. او در آلمان فوتبال حرفه‌ای را به خوبی شناخته و حالا می‌داند در تیم‌ملی چطور کار کند. مطمئناً هیچ رابطه‌ای در انتخاب او تاثیر نمی‌گذارد. پیش از آمدن من به سپاهان هم این بازیکنان به تیم ملی دعوت می‌شدند. این موضوع هیچ ارتباطی به رابطه من و دایی ندارد. از سویی حضور بازیکنان سپاهان در تیم ملی چه سودی برای ما دارد؟‌ این البته افتخار باشگاه سپاهان است اما از نظر فنی غیبت بازیکنان ما به ضرر تیم تمام می‌شود.

  • اما بازی‌های شما و سایپا به همین دلیل پیش از این هم لغو شد.

لغو مسابقات به سود تیم ما نیست. این بازی‌های عقب مانده باید برگزار شود. طبیعتاً فشار بازی‌ها برای تیم بیشتر می‌شود. پس حضور پرتعداد بازیکنان سپاهان در اردوی تیم ملی هیچ سودی برای ما ندارد.

  • با توجه به اینکه با شرایط تیم‌ملی آشنا هستید بازی ایران و عربستان را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

من فکر می‌کنم ایران شانس زیادی برای پیروزی در این بازی دارد. شرایط آب و هوایی و آمادگی جسمانی ‌بازیکنان تاثیر زیادی در این مسابقه خواهد داشت. امیدوارم دایی یک شروع فوق‌العاده در این جام داشته باشد البته بعضی از رفتارهایی که صورت گرفته برا ی من عجیب است.

  • کدام رفتار‌ها؟

یک چیزهایی در فوتبال ایران است که با اروپا کاملا متفاوت به نظر می‌رسد. در اروپا همیشه به نتایج نهایی توجه می‌شود اما اینجا در انتظار نتیجه اولین بازی هستید. اگر اولین نتیجه خوب نباشد، انتقادات آغاز خواهد شد. من فکر می‌کنم این درست نیست. باید از تیم‌ملی و دایی حمایت کنید.

کد خبر 61914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز